marți, 22 aprilie 2014

Radiografia unui link - Puterea Anchor text in optimizarea unui blog

Anchor text se defineste ca un cuvant, expresie de cuvinte, sau o imagine pe care, atunci cand utilizatorul de net face click, se deschide un alt document din acelasi blog/site sau alt web site. Documentul se poate deschide in aceeasi fereastra sau intr-o fereastra noua.

Anchor textul unui link are un rol foarte important in optimizarea SEO a unui blog, reprezentand o "instruire" data algoritmilor motoarelor de cautare despre existenta link-ului rspectiv. Odata cu trecerea timpului, motoarele de cautare vor face legatura dintre site si cuvintele cheie mentionate, saltand-ul in rezultatele afisate atunci cand utilizatorul va face o cautare cu acele cuvinte cheie. Puteti citi mai multe sfaturi pentru optimizarea continutului unui site, astfel incat informatiile sa fie structurate si optimizate cat mai relevant pentru motoarele de cautare.

Tag-ul folosit pentru anchor text este <A>, fiind recunoscut de mai toate browser-ele. Acesta are urmatoarea forma generala:
                   <a href="url" title="Titlu link">Nume</a>


Definitii:

a - element specific pentru crearea legăturii;
href -atribut care marcheaza indicarea adresei link-ului;
url - adresa link-ului (a paginii care va fi deschisă);
title - atributul prin care se dă un titlu link-ului (un text ascuns, care apare numai când este pozitionat mouse-ul deasupra link-ului);
titlu link - este textul ascuns care apare când este pozitionat mouse-ul deasupra link-ului;
nume - reprezinta acel text care va apărea în browser şi pe care trebuie dat click cu mouse-ul.
Anchor text pot fi interne sau externe. Anchor text interne se refera la o sectiune din acelasi document, iar cele externe pot fi si ele impartite la randul lor astfel:
- anchor text extern catre paginile aceluiasi blog/site;
- anchor text extern catre paginile altui site.

O greseala frecventa a  bloggerilor  este sa puna un link catre un articol mai vechi din site pe un text gen "aici", "informatii aici", "descarcati aici". Algoritmii motoarelor de cautare nu pot interpreta corect aceste cuvinte si nu dau valoare link-ului respectiv. Este recomandat sa folositi cuvinte cheie targetate din nisa dvs, pentru a da link catre articol. Recomandarea specialistilor SEO pentru a descrie un link, este de a se folosi 50-55 caractere (7-10 cuvinte) nu mai mult, deoarece Google nu ia in considerare mai multe caractere.

Folosirea link-urilor cu anchor text prezinta multe avantaje, atat directe cat si indirecte. Utilizarea de cuvinte cheie corect tintite pe nisa dvs, va face ca utilizatorii sa citeasca mai multe articole "linkuite" despre subiectul care ii intereseaza, marind timpul petrecut pe site si totodata si numarul de pagini vizitate. Folosirea in mod irational al link-urilor cu anchor text pe subiecte neinteresante si irelevante cu cele dorite de vizitatori ii va enerva si irita, facandu-i sa paraseasca rapid bogul si sa se orienteze catre alt site pe nisa respectiva. 
Daca ti-a placut, nu uita sa distribui articolul!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Back to Top