luni, 31 martie 2014

SEO sau OAO, care este viitorul ?

 In ultimul timp, publisherii se intreaba care este viitorul in optimizarea continutului paginilor web, SEO sau OAO.
 SEO este stiinta de a crea site-uri optimizate cu trafic mare rezultat din motoarele de cautare. Uneltele SEO sunt cuvintele cheie, link building, page rank, etc . Abuzurile de cuvinte cheie si link-uri in defavoarea continutului unui web site, i-au determinat pe specialistii Google sa modifice permanent algoritmul motorului de cautare si totodata sa-l "secretizeze" pentru a nu mai fi exploatat.

"Continutul" site-urilor abunda de cuvinte cheie, special structurate pentru a afisa pagina web in primele pagini ale motoarelor de cautare. V-ati gandit ce s-ar intampla daca nu ar exista motoarele de cautare? Cum ar "trai" acest gen de  site-uri supra-optimizate in keywords?

Exista conceptul de OAO ( Online Audience Optimization), care reprezinta o colectie de tehnici, prin care publisherii printr-un continut de buna calitate isi atrag si isi fidelizeaza vizitatorii, combinand bunele practici SEO agreate de Google ( meta title si meta desription , optimizarea imaginilor,  tag-ul H1, etc). Toate acestea, impreuna cu link-urile naturale venite din social-media ( Digg, Reddit, etc), site-urile de socializare ( Facebook, Twitter, etc)  ne ajuta sa ne gasim ( target-ul site-ului) si sa fidelizam audienta.

Pare destul de simplu, insa partea rea se refera la faptul ca OAO necesita timp si mai ales rabdare, pentru a ajunge la rezultatele dorite, in comparatie cu metodele SEO care se implementeaza rapid in crearea paginilor web. 

OAO necesita disciplina, continut de calitate si mai ales cunoasterea audientei, a publicului caruia ne adresam. Continutul articolelor trebuie sa raspunda nevoilor si dorintelor acestora, sa reflecte tot ceea ce ei cauta. OAO inseamna totodata si cunoasterea personalitatii publicului caruia ne adresam, sa stim ceea ce este important pentru ei.

Sa nu uitam niciodata ca scriem pentru oameni si nu pentru boti sau crawlere.
Daca ti-a placut, nu uita sa distribui articolul!

6 comentarii:

  1. OAO este clar conceput pentru oameni. OAO se poate să se numească și SMO pentru că ambele se „duelează” în social media să atragă atenția privitorilor. Cu toate că mulți spun că SEO nu mai e bun, că nu mai trebuie, că o să „expire”, că deh, așa spun „profesionaliștii”; ei bine, acei profesionaliști nu înțeleg în totalitate termenul de SEO.

    Mi se pare o prostie să spui că nu va mai există SEO. Va exista atât timp cât există un motor de căutare. Sau până când motorul de căutare respectiv decide să nu se mai orienteze pe SEO și să orienteze pe ceva nou, excentric.

    RăspundețiȘtergere
  2. Fara SEO nu vom fi in primele pagini ale motoarelor de cautare si deci nu vom avea trafic, iar fara continut nu avem audienta. Sunt de acord cu tine ca optimizarea SEO a site-urilor este absolut necesara si acum si pe viitor, insa fara a abuza de metode care pot penaliza web site-urile. Cred OAO cauta nu numai vizitatori ci si cumparatori. Trafic mai mic dar mai bine focusat, mai interesat de eventuale achizitii. Se poate sa ma insel insa.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ai dreptate spunând că în OAO se caută ceva mai targetat. Dar asta e interpretabil pentru fiecare persoană în parte ce vrea să facă din/cu OAO.

      D.p.m.d.v. văd OAO-ul ca o unealtă prin care-mi pot răspândi conținutul necesar unei persoane interesante de ceea ce scriu. Nu folosesc pentru vânzări și alte astea.

      Ștergere
    2. Ai dreptate, prin OAO iti poti raspandi continutul tuturor persoanelor interesate de subiectele respective si totodata sa le atragi si pentru urmatoarele subiecte. Iar site-ul tau este foarte bine structurat pe categorii de interes si-l urmaresc cu placere.

      Ștergere
    3. Mă bucur enorm de tare să aud că-ți place și ți se pare util ceea ce scriu. La fel și eu aici găsesc articole interesante și tocmai bune de pus în aplicare; mai ales pentru începători.

      Ștergere
    4. Asa este ma adresez inspecial incepatorilor. Multumesc pentru aprecieri.

      Ștergere

Back to Top