luni, 23 mai 2016

10 Factori Care Iti Afecteaza Rata de Clic(CTR) la Google Adsense

0 Factori Care Iti Afecteaza Rata de Clic(CTR) la Google Adsense
Sa o luam cu inceputul. Site-ul tau a fost acceptat de Google Adsense si acum difuzezi publicitate. Constati ca vizitatorii tai nu prea dau clic pe reclame, in concluzie ai o rata de clic (CTR) foarte mica. Ce reprezinta rata de clic? Este raportul care arata frecventa cu care vizitatorii care vad anuntul de pe site-ul tau fac clic pe el. Valoarea ratei de clic, CTR, o putem utiliza pentru a masura performanta cuvintelor cheie si a anunturilor care se difuzeaza.

Conform Google, CTR este raportul procentual dintre numărul de clicuri primite de anunț și numărul de afișări ale anunțului (clicuri ÷ afișări = CTR).

Un exemplu simplu, daca ai 10 clicuri si 2000 de afisari, CTR-ul este de 0.5%. CTR=10/2000=05.%
Daca ai o valoare mare a CTR-ului, inseamna ca se afiseaza anunturi relevante. Cu ajutorul CTR-ului afli care anunturi si cuvinte cheie sunt utile pentru site-ul tau si care pot fi imbunatatite.

Pe net vei gasi multe articole care iti spun ca daca faci cutare iti va creste CTR si gata vin banii din publicitate. Va dati seama ca nu tot ce zboara se mananca, vorba romanului. M-m gandit sa va prezint ce factori sunt importanti si mai ales de ce afecteaza rata de clic CTR.

10 Factori Care Iti Afecteaza Google Adsense CTR

 

1. Continutul site-ului- este important sa aveti continut care produce usor reclame contextuale si cu siguranta va creste rata de clic. Asta inseamna sa existe in postari cat mai multe cuvinte cheie posibile.

2. Sursele de trafic - poate va deranja pe multi ce spun acum, dar vizitatorii care vin din motoarele de cautare nu preau au rabdare sa citeasca tot continutul articolului si daca nu gasesc ce ii intereseaza rapid, parasesc site-ul. Vizitatorii directi sunt cei care te citesc si care vor da mai multe clicuri pe reclamele afisate.

3. Tara de unde ai trafic - tarile de unde ai vizitatorii influenteaza CTR-ul, rata de clic de la vizitatorii din tari ca USA sau Marea Britanie va fi apropiata de cea medie, pe cand cei din Asia vor da clic mai des, insa pretul pe clic este foarte mic.

4. Locul unde amplasati publicitatea in site - este clar ca daca amplasati reclamele in diferite zone din site, se va schimba nivelul de expunere al acestora, modificandu-se implicit si CTR-ul.

5. Culoarea reclamelor - diferite culori va afecta diferit vizitatorii tai, influentand CTR-ul.

6.  Tipul reclamelor - sunt doua tipuri de reclame principale: imagine si text. In unele site-uri reclamele cu imagini au CTR mai mare, in altele cele text. Trebuie experimentat, pana ajungeti la varianta optima.

7.  Dimensiunea reclamelor - un factor foarte important care influenteaza CTR-ul. Stiti vorba aceea "cu cat mai mare cu atat mai bine". Sunt mai multe studii care au ajuns la concluzia ca reclamele patrate si cele dreptunghiulare mari au mai mult succes decat cele subtiri si lungi. Deci mai bine 300x250 decat 160x600.

8. Designul site-ului - un site cu un design frumos va incuraja cititorii sa dea clic pe reclame, pe cand un site foarte aglomerat, plin ochi cu informatii si linkuri, ii va nedumeri pe vizitatori si nu veti primi multe clicuri pe reclame.

9. Timpul de incarcare al site-ului- iarasi un factor important, care va afecta rata de clic. Site-urile care au un timp mare de incarcare va afecta negativ rata de clic, intrucat rata de respingere va fi mare, deoarece cititorul isi va pierde rabdarea si va da back, cautand in alt site ce il intereseaza. Un timp de incarcare scazut, va incuraja citorii sa ramana pe site.

10. Numarul de anunturi de pe o singura pagina web - in mod normal, mai multe anunturi va creste rata de clic, deoarece exista sanse mai mari ca reclama sa fie expusa cititorului. Insa, e posibil sa-l si descurajeze pe cititor sa dea clic, in cazul in care sunt prea multe optiuni.

Procentul CTR-ulu este foarte important atunci cand utilizati Google Adsense (si nu numai). Cand este mic, vei face mai putini bani, pe cand o rata de clic mare iti va aduce cu siguranta mai multi bani, in functie de traficul pe care il ai. Acesta e motivul principal pentru care e bine sa stii ce factori influneteaza rata de clic. Acum poti sa iti activezi cunostintele si sa imbunatatesti valoarea ratei de clic.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Back to Top